Wednesday, January 5, 2011

Nabavka baterije za laptop u Srbiji


Pre nekog vremena sam rešio da svoj tablet/netbook zamenim za uređaj koji mi po performansama daleko više odgovara. Ubogi Atom nije dao fluidnost operativnom sistemu onako kako sam se nadao, a ni ekran dijagonale od 10" mi nije bio previše prijatan pri dužem radu u redakciji.

Ubrzo sam našao sa kim ću da se menjam, jer sam dobio kao ponudu Dell XPS M1330, koji ima 13,3" ekran, veću rezoluciju i ozbiljan hardver (C2D sa Penryn jezgrom u 45nm... njam), 3GB Rama i diskretna grafika, ali...
Naravno da nikad nije sve idealno, pa tako ovom laptopu fali baterija, tj. ne fali, ali su crkle tri ćelije, servis, nestručan pokušaj popravke, trt-mrt... Sve u svemu treba "samo" da nabavim novu bateriju.


Pomislih, odlično, lako ću ja to, radim u časopisu, konsultujem se s kolegama ,kontaktiram distributera, naručim i to stigne kroz nekih mesec dana i to je to. Ovom stavu je doprinela i činjenica da sam nešto ranije, za netbook koji sam menjao, kontaktirao distributera, Pin Computers, radi nabavke baterije sa većim kapacitetom. Pin me je u veoma kratkom roku mailom obavestio da mogu da naručim bateriju za Lenovo netbook i da moram da sačekam mesec dana, sto i nije toliko strašno, a i cena je bila vrlo korektna u odnosu na one iz inostranstva.

Ponese me optimizam i "lako ćemo" parola, zaboravljajući gde živim.


Kako nisam operisan od života, umesto da lutam gradom, odem na sajt proizvođača kako bih našao distributera i ovlašćeni servis za Dell na teritoriji Srbije.
Dell-ov sajt me upućuje na sledeće firme: DirectLink, List Computers, Informatika AD i Pin Computers. Zbog potonjeg sam se veoma obradovao, jer su bili veoma korektni i predusretljivi kada je Lenovo bio u pitanju. Naravno, kako smo očigledno "jako bitno" tržište Dell-u, gotovo svi kontakti su zastareli, sa sve "co.yu" domenima u mail adresi. No dobro, nisu ažurni, dešava se i najboljima.



Sledeći korak mog "Master plana" je bio da pošaljem mailove svakoj od četiri firme i čekam odgovor, spokojan, jer ima rezona da će bar jedna da omogući da ja dobijem originalnu bateriju. Plan je tekao kako treba sve do momenta kada sam poslao mail-ove, a onda je sve krenulo nizbrdo.

-List Computers - ne odgovara

- Pin Computers, firma u koju sam polagao najviše nade - ne odgovara

- Informatika AD, ko bi rekao - ne odgovara

- DirectLink, sad već pogađate - ne odgovaraju :)
E pa, oni odgovaraju, ali sam zbog odgovora bio u dilemi da li da plačem ili da se smejem.
Naime, oni mogu da obezbede rezervni deo isključivo ukoliko sam računar kupio kod njih (!?) i samo dok je u garantnom roku.

Carski!

Kakve to veze ima sa bilo čim, ja želim bateriju, to je potrošna roba, a ne rezervni deo u smislu matične ploče ili novog ekrana. To je nešto što moraju da budu u stanju da mi obezbede. Uslov da sam komp kupio kod njih je jednako validan koliko i to da mi traže da moram da znam bar dve osobe iz Šiljakovca ili da im spelujem svoje ime unatraške - jednostavno nema veze sa mozgom.

Bitno je da su me uputili na List Computers. Pokušam da ih kontaktiram ponovo na drugu mail adresu koju sam našao.
Gle čuda... i dalje me kuliraju. Okrenem Call Centar, kažu mi da pošaljem mail!? Čemer i jad. Tu već gubim volju da diskutujem sa imbecilima i spuštam slušalicu, bez dalje rasprave.

Poslednji pokušaj, Informatika AD.
Odem na njihovu stranicu i vidim da se ta firma bavi svim i svačim, pa tako u isto vreme rade podršku za Dell, imaju konsalting i razne druge servise i usluge. Ipak, sve ima svoju granicu, pa kad sam video da štampaju i izdaju knjige među kojima je i Sava Živanov "Rusija i raskol Evrope", što jasno govori o tome koliko se međusobno povezanim delatnostima bave, shvatio sam da mi je pametnije da se bacim na neku alternativu.

Ono što mene zanima, četiri firme koje Dell drži kao kontakte na svom sajtu, a nijedna nije u stanju da mi reši najbanalniji problem - nabavku baterije. Šta je sa onima koji imaju kvar na svom laptopu, čemu garancija od 36 meseci. Zar ne shvataju da ovako negativno utiču na ugled velike kompanije ili to jednostavno nikoga nije briga? Zašto se uopšte forsira korišćenje originalnih baterija, kad očigledno nisu u stanju da ih obezbede? Ko im je uopšte dao status distributera kad imaju pet modela u ponudi?

Epilog:

Našao sam bateriju, doduše nije originalna, već je proizvođač Triax. Ovakva bahatost i nemarnost domaćih distributera, ali i vendora ima svoju dobru stranu. Zbog njih je mala firma, www.svebaterije.net napravila dobar posao. Proizvođač Triax (anonimna kineska firma), ali koliko sam čuo prave vrlo kvalitetne baterije, mada ostaje da vidimo. Pokrivaju skoro sve modele svih poznatijih proizvođača. Ne samo kad su notebook-ovi u pitanju, već i mobilni telefoni, PDA, fotoaparati i ostalo. Što nemaju na lageru (a nemaju skoro ništa :)), mora da se naruči i čeka se mesec dana (zamisli!). Cene nisu previše povoljne, skoro iste kao i originali, ali makar imaju sve i ne prave se ludi kad im pošaljete mail, već odgovaraju gotovo instant i vrlo su ljubazni. Ovo bi trebalo da bude normalno, ali je u Srbiji očigledno luksuz. Strašno!

2 comments:

  1. druze ebay u nemackoj je prepun raznih baterija od originala do kopija, sto nisi o toj soluciji razmislio....

    ReplyDelete
  2. to je ta hit psihologija ljudi koji su u stanju da posalju 5 mailova za nesto sto im treba, pa cekaju 5 dana odogovor, pa onda posalju jos 5 mailova, pa cekaju jos 5 dana.

    ne daj boze da uzme telefon, okrene broj i odmah sazna situaciju. kao da komuniciraju sa firmom na mauricijusu.

    u zakljucku, takvi ljudi su uglavnom dokoni ili trazena roba im i ne treba ili imaju neki problem u glavi sa direktnom komunikacijom, pa je izbegavaju.

    Sve to ne znaci da su uvoznici normalni. To je grupa lezilebovica koji na svaki nacin pokusavaju da zakinu na granciji i oderu kupca. I na svaki nacin se trude da to urade sa sto manje napora.

    ReplyDelete