Monday, January 3, 2011

Zasto Symbian i Nokia fejluju?

Danas sedim sa dva drugara u kaficu i uz citanje novina usput razgovaramo o telefonima. Naime, uskoro mi istice ugovor sa provajderom koga ce, ako bog da, prodati nekom vecem i boljem. Enivej, oduvek sam koristio Nokiu, pored par modela drugih proizvodjaca sa kojima mi se iskustvo svelo na puku agoniju, ali su modeli ovog finskog proizvodjaca nesto na sta sam navikao. Nije da je sve super i strava kad je Nokia u pitanju, ali sam se valjda vremenom navikao na kretenizme jedne firme, pa mi je lakse kad znam sta da ocekujem. Ipak, Symbian je uspeo da me i tako spremnog izbaci iz takta.




Bilo kako bilo, mi pricamo o potencijalnim kandidatima, padaju razni predlozi, ali se sve svelo na iPhone 4 i cenovno ekvivalentan HTC. Sve ostalo je djubre, slozim se sa svojim drugom ciji je moto "ako nije najbolje, baci ga u Dunav". Pricamo tako nesto i spomene se izgled Symbiana i to kako je na modelima iz E serije potpuno depresivan sa svojim sivim ikonama. Mislim se, ima rezona, to je ionako biznis varijanta za ljude cije emocije ionako rade na novac.

Ipak, kako sam vlasnik E66 modela, padne mi napamet ovako gresnom da bih mogao da promenim temu i eventualno te depresivne ikone. Zasto li sam uopste mislio da bi download teme bio jednostavan na Symbianu, OS-u koji jedan korak iznad Windows-a 95 po pouzdanosti i brzo i tecno radi kao reka od cigala cim se prebaci 500 poruka u inbox-u. Kako imam iPod touch 3G, navikao sam na brz i neprimetan update, kao i na fantasticno funkcionalan AppStore, a koliko sam shvatio jako dobro radi i Android market. Pretpostavio sam da je Nokia shvatila da je to pravac za razvoj i da njihov OVI store jednako dobro funkcionise, zar ne? E pa NE!

Iako mi je firmware poslednji koji je izasao, obavesten sam da nemam poslednju verziju.

Pomislih, dobro, ok i sta sad?

-Nova verzija je ta i ta, da li zelite da je skinete?
 
Zacudjen sto me uopste pita, kliknem OK.

-Downloading in progress...

Dva minuta kasnije, pita me da li zelim da instaliram to sto sam skinuo?

WTF!? Pa nisam skidao samo da bih rekao ne, a i vec pocinju da mi idu na nerve sa glupim pitanjima. Ajde bre, OK!

-Jeste li sigurni?

Interesantno koliko upozoravaju za sopstveni softver, steta sto ocigledno slabo citam izmedju redova... OK!

- Intstalling... Da li zelite da pokrenete OVI store?

Zar je moguce? Da sam bar imao iole osecaja za uzaludno, prekinuo bih vec tu, ali...

Nakon vrlo seckavog ucitavanja trome aplikacije dolazim nekako do tema i ulazim u jednu po random sistemu i pokusavam da vidim kako izgleda. Naravno, slike su u rezoluciji 10x10, pa mi je tesko da formiram misljenje na osnovu 100 piksela, koji nisu dovoljni ni za jednu ikonu na desktopu.
Ajde nema veze, samo da probam, kliknem download... aplikacija izbaci gresku i vrati me u glavni meni...

BRILIJANTNO!

Probam da udjem ponovo i ponovo me izbaci... fantasticno!

User expirience = 0

Vracam telefon u dzep i proklinjem Nokiu i njihovu potpuno pogresnu predstavu sta znaci intuitivno i jednostavno, a usput i sebe sto sam uopste pomislio da bih mogao da promenim depresivne sive ikone.

Nokia, svaka vam cast, uspeli ste jos jednom da me iznenadite koliko kompanija moze da bude nesposobna. Dok drugi prave dva koraka napred, vi pravite tri nazad i pravo u provaliju. Alal vera!

1 comment: