Monday, January 10, 2011

Zašto u cenovniku navodite i ono što nemate?

Svi dobro znamo da u Srbiji prodaja skupih komponenata i opreme ne ide baš najsjajnije. Naravno, za ovo možemo da zahvalimo niskom standardu, ali ovaj tekst ne predstavlja kuknjavu kako nemamo para. To dobro znamo i bez mene. Slaboj prodaji ne doprinosi ni činjenica da su nam cene više od onih u inostranstvu, barem kada je većina proizvoda u pitanju. Još zamalo i PDV da nam povećaju, pa da se ugrobarimo do kraja. To ćemo ipak ostaviti za neki drugi put. Ipak, šta se dešava kada konačno skupite pare za nešto što nije prosek proseka, već nešto skupo i dobro ili makar malo ozbiljnije od običnog? Da li tada ide sve kako treba?
Naravno da ne...



       Pre par meseci sam bio na ivici nerava prilikom kupovine novog monitora. Naime, prodao sam svoj stari monitor i rešio da se počastim novim. Kako sam pre toga imao monitor dijagonale 22", bilo je krajnje vreme da uzmem nešto veće. Konstatujem da je monitor od 27 inča prava veličina, maksimum koji mogu da izvučem, a da pritom ivica ekrana ne udara o policu. Pregledam nekoliko foruma, skapiram da ne mogu da nađem neki od kvalitetnijih panela kao što su IPS ili S-PVA, već TN što znači slabi uglovi i ne baš najsjajniji prikaz boja, ali za pisanje tekstova, testiranje, igranje Playstation trojke i gledanje filmova više nego dovoljno. Odluka je pala na Samsung P2770H, koji mi savršeno odgovara po svemu, uključujući i cenu koja je oko 34000din. Dakle, krećemo u potragu.

Prva stanica ITSvet i PCBerza, pošto sam lenj i mrzi me da tragam nepotrebno, svaki od njih mi je dao po četiri ista potencijalna kontakta. Tehnomanija, Samsung shop, Gigatron i Atom Computers.

OK, krećemo!

Krenuh redom od najjeftinije do najskuplje ponude.

- Dobar dan, Atom Computers, izvolite?
Dobar dan, da li imate Samsung P2770H?
- Ne gospodine, niti znamo kada će ga biti, a vrlo verovatno ne uskoro.
OK, hvala, ne znam samo zašto ga imate u cenovniku onda...
- Pa, ako se pojavi...
Doviđenja...

Precrtavam Atom, laganim potezom olovke, sledeći je Samsung Shop, mada se nisam naslušao o najboljim iskustvima sa njima, a uskoro sam saznao i zašto.

- Dobar dan, Samsung Shop...
Da li imate P2770H?
- Imamo i košta 42000 DIN
Dobro, to je 5000 više od onoga što ste naveli u cenovnicima u ITSvet-u, kako to?
- Znate Evro, kurs, skok cena, recesija, kriza, rat u Avganistanu, Iraku, pad berze... i to mu sve dođe na 42000DIN
Gospodine, to je skoro pa cena HD modela koja vam takođe stoji u cenovniku i košta oko 44 hiljade i ima TV Tuner i niz dodatnih konekcija i upravljač?
Ne daje se prodavac lako prevariti i odgovara:
-A pa ne, on košta 49000, praznici u Kini niko ne radi, skok cene barela nafte... tu tu tu

Spuštam slušalicu, znam da imaju pravo da menjaju cene, ali zašto to rade i zašto se još uz sve to i pravdaju? Prodavac nije svojevoljno promenio cenu, zašto se ukopava sa glupim izgovorima? Sigurno neću pazariti nešto što je 30% skuplje od onoga što je navedeno, niti će takav potez doprineti ugledu firme... Jedino što će dobiti je više poziva i razgovora sa razočaranim kupcima, koji će se teško odlučiti da pozovu ponovo.



Idemo dalje - Tehnomanija
Oni ga imaju na lageru, barem tako kaže njihov sajt i cena za HD model kao i za običan je više nego povoljna (posle onih u Samsung Shop-u).

Zovem ih...

- Dobar dan...
Da li imate taj i taj monitor?
- Nemamo ga u našoj prodavnici, ali sad ću da pogledam ima li ga negde drugde...
Dramska pauza od 10ak minuta, skoro pa zaboravih zašto sam zvao...
- Nemamo običan nigde, niti će ga biti uskoro, ali imamo HD model za četrdeset hiljada i nalazi se u Zemunu.
Znači mogu da odem u Zemun i da ga pazarim tamo?
- Da naravno!
Hvala vam, doviđenja.

Pomislih Hvala... Bogu! Još Zemun i nije toliko daleko, moglo je da bude i u Sremčici, a kakve sam sreće ne bi me čudilo.

Pozovem njihovu radnju u Zemunu, predostrožnosti radi, da ne bude nešto tipa "Izvinite došlo je do zabune, mi mislili 17" umesto 27" slični su to brojevi... ili neka slična idiotarija".

Prodavac mi kaže
- Da, imamo stvarno jedan P2770HD, ali on je izložen već dosta vremena, a i rezervisan je pre nekoliko dana!

Čekaj bre, zvao sam vaš šop u drugom delu grada i oni su rekli da mogu da pokupim taj isti monitor.

-Da znate, nisu me pitali, ja zaboravio da... ovaj... kažem... ovaj... stoji kartica sa "rezervisano" natpisom...

U suštini prevod njegovog trabunjanja je sledeće - "Govorim nebuloze da bih sebi dao vremena da izmislim nešto i to glupo kao što je ovo..."

 - Imamo Samsung P2470H i on je odličan!

Objašnjavam mu da 24 inča nije isto što i 27 i da su to potpuno različiti brojevi i veličine, ali shvatam da ja tu ispadam mentol što uošte diskutujem...

Tiština...

Vidim ja, ništa od mog monitora ni ovde, poslednja šansa, Gigatron.

Zovem, kažu mi da nemaju običan model, samo HD, cena 45000, što i nije tako strašno, mora da se naruči i sačeka jedan dan, što opet nije strašno. Kažu, ako izvršim narudžbinu preko neta, dobijem 2% popusta. Odradim i to kako oni kažu. Popunim na sajtu sve, podatke, način preuzimanja stavim kao "lično", jer im se prodavnica nalazi na Banovom Brdu, što je maksimalno deset minuta od mene, sve i da hodam na rukama do tamo, pa bi slanje Post Express-om bilo potpuno suvišno, kad već imam dovoljno prostran auto.

Zovu me sutradan, stigao monitor. Dođem da ga pokupim, pitam samo da li važe ona dva posto popusta, čisto informativno, mada i za tih 1000din manje mogu da sipam benzin, popijem nekoliko pića u lokalnom kafiću ili nešto slično, nije da ne znači. Naravno, oni počnu da zavrću tu, kao to je samo ukoliko šalju kurirskom službom...

Rekoh, kakve sad to veze ima jedno sa drugim, kao kad bi popust važio samo ukoliko kupujete apoenima od 5000din ili imate novčanice mlađe od tri godine...
Ne, samo ukoliko šaljemo...
Dobro, juče niste tako rekli, ali šta god, dajte mi samo monitor da ga nosim i da već jednom završim sa tim.

Stižem kući, gledam kutiju, lepljena je sa pet slojeva selotjpa. Vidim već u najavi neki problem i ne varam se. Kutija je otvarana, a monitor korišćen, što se vidi po DVI konektoru, kao i po stalku koji je brisan. Kako sjajna plastika koja je urađena u piano finišu ne čuva tajne, jasno se vidi da je malo izgrebano dok je brisano od prašine. Kako su bili u žurbi da ga spakuju zaboravili su da ga obrišu svuda, pa se takođe vide i površine sa kojih prašina nije skinuta. Ovde već počinje da mi se diže pritisak, jer već vidim kako će me praviti budalom i ubeđivati da sam sve umislio i da sam paranoičan.

Odem istuširam se i smirim. Povežem monitor, isti odlično radi, nema mrtvih piksela, probijanja i zapravo je odličan primerak, ako se zanemari da je već korišćen. Okrenem ih čisto da bi ih malo smarao i doveo u neprijatnu situaciju. Ipak, iznenadili su me što nisu pokušavali da se izvlače, već su mi rekli da znaju šve o tome i da ukoliko hoću mogu da vratim monitor i da će mi vratiti novac ili da čekam "xyz" dana dok ne stigne nova porudžbina.

Znajući da bi to moglo da se desi posle smaka sveta, odustanem od dalje rasprave i setim se da treba da budem srećan što sam uopšte dobio monitor koji sam hteo, pa makar i malo korišćen. Jednostavno, kad i skupite pare i znate šta hoćete, ne možete biti sigurni da ćete to i dobiti. Ako vam se to ne dopada vi se preselite u neku drugu zemlju.

2 comments:

  1. Bato, sa tvojim novcem mozes da pazaris gde god hoces. Mislim da si se malo zajeb'o. To je kao kad krenes da j... nevinu curu, kad ono ko zna koliko ih ta ista prosla.... :) Pozz i zanimljiv ti je tekst .

    ReplyDelete